Blogger Widgets Suara Maya: Warna Hidup

Thursday 3 January 2013

Warna Hidup

aku

tahun 2012 dah berlalu meninggalkan aku merenung bintang yang berkelip-kelip seperti kunang-kunang. *tak tahu lah kenapa aku mesti tenung bintang.
secara automatik usiaku menginjak 22 tahun. usia yang masih muda kurasa. namun, mengenang kembali episod-episod sepanjang perjalanan hidupku, banyak yang telah berlalu. (kalau burn dlm CD, kalah episod citer Korea). 

kamu

kau keluarga, famili, kawan, rakan, teman, sahabat, kenalan dan manusia sekitar yang menjadi inspirasi dalam hidup. Menjadi warna yang mencorakkan hari-hari bahagia ku. Kamu menjadi sumber aku menilai di mana letaknye diriku.

kita

Walau tiada siapa peduli tentang kisah hidupku, dan aku juga tak wajib harus ambil tahu kisah hidup kamu, aku percaya kisah kita sama. Ada air pasang dan surut, ada turun dah naik, ada jatuh dan bangkit, serta banyak lagi suka duka di atas muka bumi ini. Yang berbeza cuma cara kita menghadapi setiap dugaan dan cabaran yang mendatang.

hidup

Rumah kita di Pluto Bumi ini hanya satu persinggahan. Siapa pun kita di sini, bukan penentu siapa kita di sana. Jadi kehidupan yang indah ini perlu dikongsi bersama. Bukan direbut-rebut untuk mencari siapa paling berkuasa ultraman , paling berpengaruh atau paling kaya pandan. Sebaliknya, yang indah itu, kita nikmati bersama dan yang pahit itu, dihadapi bersama. =)

1 comment:

  1. hahah.. ingatkan nak serius-serius waktu bace entri ni, tapi lawak je .. heheh ! =D

    ReplyDelete